אבחון גרפולוגי – כיצד לזהות אדם בעל אישיות מוחצנת

המוחצן הוא טיפוס קיצוני שאין לו בכלל מודעות פנימית וכל התנהלותו היא בלתי מודעת.
מה שקורה בחוץ משפיע עליהם  וכלום לא נשאר פנימה, התגובות שלהם חיצוניות והקוד החברתי מרכזי אצלם. הם לא ממש אוהבים ולא ממש נעלבים, פעמים רבות הם פטפטנים וצעקנים.
יש להם צורך להיות פעילים מכיוון שהגירויים החיצוניים מושכים אותם לתגובה .
שלומי בעל עסק פרטי מצליח, גבר מרשים בתחילת שנות ה50  עם מאגר לקוחות נרחב,
הגיע למשרדי כולו נרעש  ונרגש וסיפר:
"אשתי מבקשת להתגרש ממני, זה עוד פעם קורה לי ואני לא קולט, יש לה הכל :כסף, רכב חדש, תכשיטים וחברים, אני לא מבין מה עוד חסר לה…"
הסתבר שאלו היו נישואיו השניים וארכו שנתיים. את אשתו השנייה הכיר במהלך העבודה ולאחר חיזור של 3 חודשים שבהן הרעיף עליה מתנות ונסע איתה לחו"ל היא נעתרה לחיזוריו והם נישאו. שלומי היה בטוח שהפעם זה יצליח.
בניתוח הגרפולוגי שערכתי התברר ששלומי בעל אישיות מוחצנת. הוא לא התעסק ברגשות , העבודה וריבוי המשימות שלקח על עצמו וחוסר היכולת שלו להתחבר ולהכיל סיפקו הסבר מה היה חסר בזוגיות ובמערכות שקדמו להן. היחסים השטחיים וחוסר האמפאטיות שגילה  הסבירו את חוסר העניין של נשותיו בו ורצונן לצאת מכלוב הזהב שבנה להן.
המודעות להתנהלות חייו שאליה נחשף באבחון הגרפולוגי ובמפגשי האימון חיברו אותו לעולמו הפנימי ולרגשותיו. הוא גילה שערך הכסף שהיה הדומיננטי בחייו  לא היה מספיק כדי לקיים מערכת יחסים ארוכה ומשמעותית. הוא שינה גישה והחל להקשיב, כך גילה את עולמה הפנימי של בת זוגו וצרכיה. יחד עם שתוף פעולה של אשתו הם הצליחו לבנות מערכת זוגית מספקת ומשמעותית  לחייהם..

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×