אבחון תעסוקתי – הכוונה מקצועית ובחירת תחום לימודים באמצעות כתב היד

מה מאפיין את תקופת הבגרות בימנו?
תקופת ההתבגרות מתאפיינת בחוסר בטחון,קושי בקבלת החלטות ,מרדנות,חיפוש זהות ,בדיקת גבולות,מצבי רוח ועוד.גיל ההתבגרות השתנה והתארך, מתחילים בגיל 11 ולעיתים מתמשך עד גיל 30.בעבר הצבא היה מקפצה לבגרות אך היום הצבא הוא פסק זמן , אחריו עובדים ,נוסעים לטייל וכשחוזרים לארץ רבים מתקשים בבחירת תחום הלימודים.

את התקופה הזו אילנה וזיו לא שוכחים ,הפנייה אלי לאבחון תעסוקתי נעשתה ללא ידיעתו של בנם ערן  שסיים את תקופת הצבא ,טייל כשנה במזרח,וכעת הוא רוצה ללמוד ולא יודע באיזה מקצוע לבחור. בינתיים הוא מבלה את רוב זמנו בשינה,מחשב וסגור בחדרו.

בבניתוח הגרפולוגי שערכתי לו התברר שערן מופנם ,ומושפע מהסביבה. ויש לו קושי בקבלת החלטות . שפע העצות שניתנו לו עי" חברים, הורים,ונוסף חוסר הגיבוש שלו הובילו אותו לתסכול ולתקיעות.

מפגשי האימון והאבחון תעסוקתי שקיבל סייעו לערן להתחבר לרצונות , הכישורים והיכולות שלו.

לאחר בירור ונטרול הפחדים עם תכנית מוגדרת ויעד תחום בזמן ,הצליח ערן לבחור את תחום הלימוד

שרצה :ביוטכנולוגיה. באימון ערן גם שיפר את מנגנון קבלת החלטות שלו, והחוסן הפנימי שלו התעצם .

א

אבחון תעסוקתי והכוונה מקצועית

מכתב שהתקבל מהקורא ד. באמצע שנות העשרים לחייו, מבקש  הכוונה מקצועית כדי לקבוע מקצוע מתאים, יש לבחון גם את הכישורים וגם את נטיות הלב.

אבחון גרפולוגי
כתב היד מעיד על אדם רגיש, אשר חשוב לו להרגיש שייך חברתית, למרות היותו מופנם. אמפאטי אסטטי חשיבתו מקורית ובעלת דמיון . אדם חושני ורגשן.בעל חושים מפותחים חוסר יכולת החלטה במה לבחור יכול לנבוע מנטייה של חשיבה פרקטית  שבה תחום הלימוד יענה על ריבוי צרכים של: ביטחון כלכלי , והערכה ומימוש עצמי.הכותב צריך מסגרת אך עם חופש פעולה,לא מתאים לעבודות שגרה, יתאימו לו מקצועות שישלבו גם עיסוק באנשים וגם עם דמיון ויצירתיות.

התאמת מקצוע:י
תחום היצירתי: אדריכלות, גרפיקה, עיצוב מוצר

בתחום העיסוק באנשים- התנהגות ארגונית,

בתחום "הפרקטי"- מנהל עסקים עם התמחות בשיווק

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×