הפרעת אכילה

כל אחד מאיתנו מכיר אנשים שמשקל גופם נמוך לעיתים בצורה קיצונית, בדר"כ זה נובע מהפרעת אכילה שמתבטאת בהרעבה עצמית "אנורקסיה", או אכילה בבולמוס "בולימיה" ללא מעצורים עם "טיהור" ע"י הקאות, משלשלים. הסובלים מהפרעה מסבים לעצמם נזק גופני, נפשי, לעיתים בלתי הפיך, עד כדי סכנת מוות. הרקע להפרעה הם קשיים רגשיים עמוקים שבהם אינם יכולים להתמודד או לפתור בעצמם.
אינה בחורה (18) נאה ורזה מאוד, הגיעה אלי לאבחון גרפולוגי ואימון אישי כדי לקבל חיזוקים לעלות במשקל, "אני בתת משקל והצבא התנה את הגיוס שלי בעלייה במשקל" מייד סיפרה. "בשבילי זו הייתה בשורה נוראית כי אני פוחדת להשמין אך אין מצב שאני לא אתגייס" הוסיפה בנחישות, הצבא הסבירה הוא הזדמנות היחידה כרגע להכיר חברים חדשים, ולהתגבר על החרדה החברתית שלה.
חוסר הביטחון החל בילדות סיפרה  "הייתי ילדה שמנה, עם הורים שלא מדברים עברית" עובדה זו גרמה לה להתבייש ומנעה ממנה להזמין חברות לביתה, הן מצידן התעלמו וכך הפכה להיות "בלתי נראית" ומיעטה לדבר. כתוצאה מהלחץ וכינויי גנאי מהסביבה, בגיל 16 החלה להרעיב את עצמה ועסקה באופן אובססיבי בפעילות גופנית מרובה. התוצאות לא אחרו להגיע ולאחר 3 חודשים גילתה שירדה 15 ק״ג. יחד עם זאת החלה לסבול מכאבים וחולשה קבועה ועדיין לא הייתה מרוצה ממשקלה.אך הבשורה שקיבלה מהצבא היא זו שגרמה לה לחרדה ולא ידעה כיצד תעמוד במשימה.
פריצת הדרך קרתה כשאינה החליטה לוותר על השליטה. היא אפשרה לתזונאית להרכיב לה תפריט בריא עתיר קלוריות  "שגרם להשמנה", היא  מילאה בדיוק את הוראותיה והתגברה על הפחד הכי גדול שלה כי החלה לעלות במשקל. האומץ, המשמעת העצמית והיכולות שגילתה על עצמה יחד עם דמיון מודרך שתרגלה לראות עצמה במדים, חיזקו אותה ויצרו בה הרגלים חדשים. אינה גם אזרה אומץ והסכימה לצאת לדייט עם בחור שהתעניין בה, עם הזמן החשש והמבוכה התחלפו בביטחון שעזר לה להתחבר גם לנשיות שלה. העיסוק באוכל הפך למשני ולאחר מס" שבועות היא עלתה במשקל והצליחה להתגייס ולהגשים את חלומה.

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×