חיים בפנטזיה

"בריחה מהמציאות" ועיסוק בעולם של פנטזיות עשוי לעתים קרובות להיות הגנה לקשיים וחוסרים בעולם ה"אמיתי". הפנטזיה מהווה מפלט נוח מאחר ואין גבול לדמיון ואין צורך להתמודד עם הקשיים והתסכולים.
מדי פעם אני פוגשת דרך האבחון הגרפולוגי, ובאימון אישי אנשים שמתקשים להתמודד ולקבל את המציאות שהם חיים בה. חלקם מגיבים בהדחקה ושוקעים בפנטזיות ומספרים סיפורים שאני לא פעם תוהה ביני לבין עצמי האם הם קרו או נוצרו מפרי דמיונם.
המציאות שמתאמנים אלו מבקשים לשנות מחייבת הכרה במציאות הקיימת  ורק ההכרה והתמודדות עימה כפי שהיא, תאפשר את התכנון וסלילת הדרך למציאות הרצויה.
מתאמנת ד" נאה, וכבדת משקל (54) חיפשה בן זוג חטוב ונאה לפרק ב" דרך אתרי הכרויות שונים וכשלא מצאה רצתה להבין ולקבל תשובות בעזרת האבחון הגרפולוגי.
היא סיפרה שהגברים בגילה שאליהם היא פונה אינם מגיבים לה והיחידים שפונים אליה הם גברים מבוגרים בני 60 פלוס שסימני הגיל נתנו את אותותיהם במראה גופם, וכתגובה לדחייתה הם העזו לומר לה שגם היא כבר לא מלאה "במקומות הנכונים" כפי שהיא מגדירה את עצמה.
בניתוח הגרפולוגי התברר שנרקיסיזם הוא חלק מאישיותה של ד" ראייתה צרה והיא עסוקה בעצמה ובאינטרסים שלה. חשוב לה להרשים וקשה לה להכיל ביקורת ולהתמודד עם רגשות שליליים, ובנוסף חוש המציאות שלה לקוי.
עם החשש שלא תקבל את מה  שראיתי בכתב ידה ציפתה לי הפתעה לא רק שהיא קיבלה את דברי, היא גם הודתה לי על כנותי שעזרה לה להבין מה הטעויות שלה ומה היא צריכה לעשות כדי להתחבר למציאות.
ומכאן הבנתי שאין לחשוש ולחסוך מלומר את האמת ובמיוחד לאנשים הקרובים לנו, מכיוון שגם אם אינם נעימים בכוחם לעזור ואין לדעת עד כמה הצד השני זקוק להם.

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×