לעבור ראיון עבודה…

מעבר למקום עבודה חדש כרוך בראיונות ובמבחנים פסיכולוגיים וגרפולוגים.
ראיון עבודה בדר"כ מעורר לחץ אצל רבים. גם אצל אנשים חדורי ניסיון, ובעלי השכלה גבוהים.
אך גם המעסיקים ומנהלי משאבי אנוש נמצאים תחת לחץ שכן מצופה מהם למצוא את העובד הטוב ביותר שתכונותיו וכישוריו הולמים את התפקיד, שידע לקבל הנחיות ולפעול ע"פ כללים,
שיהיו לו כישורים חברתיים עם יחסי אנוש טובים, ושיוכל לעמוד בלחצים ועוד..

הגרפולוגיה זה כלי נוסף שמאבחנים משתמשים בו כדי לדעת על אופי המועמד. התאמתו לתפקיד, ולהימנע מקליטה שגויה כמו בגלל קסם אישי של המועמד.

יש לי ראיון עבודה חשוב" סיפרה רווית (34) "ואני חייבת להרשים אותם ולעבור"
העבודה התבררה היא מחברה גדולה ומוכרת, והמשרה הייתה מיידית.
רווית עבדה כ 10 בעבודה שאליה נקלטה מייד עם תום לימודיה. כעת בקשה להתקדם, ולהשתכר יותר "אני רוצה משהוא אחר, מרגישה שאני דורכת במקום" הוסיפה. 
הראיון נקבע לה עם מנהלת משאבי אנוש של החברה, רווית התרגשה מאוד.
"חייבת לשכנע אותה שאני מתאימה" והוסיפה באותה נשימה "אני חייבת להתקבל". היא נשמעה נחושה, זו הייתה כבר נקודת פתיחה טובה בלהגיע מוכנה לראיון ציינתי זאת בפניה על אף דאגותיה.

עברנו על סדרת שאלות שרוב המתמודדים נדרשים לענות, כמו ניסיון השכלה שרלבנטיים לתפקיד, נקודות חזקה חולשה, "את צריכה להיות קשובה למראיין ועניינית ולענות רק על מה שאת נשאלת" הדגשתי. "המראיין לעיתים נוקשה או חביב" התרעתי, "כי זו האסטרטגיה, או האופי שלו, אין טעם שתתרכזי במה הוא חושב עלייך זה יסיט אותך מהראיון".

ההכנה לראיון כמו גם אבחון גרפולוגי שערכתי לה, התחזק הביטחון העצמי שלה. היא למדה על עצמה התוודעה ליכולות לנקודות החזקות שבה, וטיפים לשיפור כתב היד. רווית עברה את הראיון בהצלחה, והתקשרה להודיע שהתקבלה לעבודה.

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×