מחוייבות למסגרת

מי שאינו מסופק בעבודתו ומוצא את עצמו נודד בין מקומות עבודה ייתכן וצריך לעבור תהליך של מיקוד לגבי הצרכים שלו. בחירה שגויה של עבודה היא ההסבר העיקרי להתפטרויות תכופות, אבל במקרים רבים הקושי להתחייב היא הסיבה ומלווה גם בקושי להתחייב למסגרות אחרות בחיים כמו זוגיות, ויכול להעיד על חוסר יציבות כללית בחיים.
קןרין (28) בחורה יפה ונמרצת בקשה לעשות אבחון גרפולוגי תעסוקתי כדי לדעת מה המקצוע שמתאים לכישוריה.
היא סיפרה שבממוצע כל שנתיים היא  מחליפה מקום עבודה.בפעם האחרונה היא עבדה כמנהלת במשרד עו"ד בכירים במשק. "בהתחלה השקעתי המון מאמץ, הבוסים היו מרוצים אך מכיוון שלא הסתדרתי עם אחת העובדות הבכירות התפטרתי". קורין הסתבר החליפה מקומות עבודה בקצב מסחר, המראה המרשים שלה עזר לה למצוא מהר עבודה אך גם מהר מאוד ויתרה עליו.
באבחון הגרפולוגי התברר שקורין היא טיפוס אימפולסיבי, ככזו היא לוקחת על עצמה תפקידים רבים ומשתמשת ביכולת הארגון והתמרון שלה אך האנרגיה והתלהבות שהיא מגלה הם לטווח: הקצר, בהמשך היא מאבדת סבלנות. כמו כן יש לה גם קושי לקבל סמכות. מתוך הצורך בטחון ויציבות הצעתי לה לעבוד במסגרת כשכירה, ולתפקד כעצמאית בתוך המסגרת מה שהתאים לאופייה ולאישיותה.
התאים לה לעסוק בהפקות אירועים בגלל הצורך בעבודה עם הרבה אנשים ובתפקיד מגוון וקצר מועד. כמו כן בגלל החושים המפותחים שיש לה הצעתי לה ללמוד בישול מה שהסתבר שכבר שהוא תחביב שכן אהבה לבשל ולארח חברים ומשפחה.
הפחד ממחויבות הסביר את חוסר היציבות שלה בעבודה, וכשהודעתי לה על כך היא התקשתה לקבל והגיבה "חשבתי שמשעמום אני עוזבת, אך בגלל הקושי להתחייב?". כשסיפרה על הזוגיות הטובה שיש לה, היא הודתה שזה לא היה פשוט להיענות להצעת הנישואין וכששאלתי מה הייתה הסיבה, היא הסבירה בגלל הפחד להתחייב.

מחוייבות. נשמעת כמו מילה מרתיעה. לרבים מאיתנו קשה איתה. אך ממחקרים מתברר שככל שרמת המחויבות לזוגיות, גבוהה יותר, כך אנשים מדווחים על עצמם כעל בעלי איכות חיים טובה יותר.

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×