מכתב שימוע

מעסיק שרוצה לפטר עובד מחויב לקיים שימוע טרם פיטוריו, בו מציג בפני העובד הסברים מלאים בגינם מעוניין המעסיק לפטר, כמו כן ניתן לעובד הזדמנות להשמיע טיעונים בעד המשך העסקה.העובד רשאי להזמין לשימוע נציג מטעמו (עו"ד, נציג ועד עובדים, בן משפחה וכד").
"קבלתי כתב שימוע" סיפר לי ארנון (48) "הרגשתי את ההלם, העלבון וחוסר האונים". אני שהייתי שם כמה שנים לפניו במעמד זה הבנתי את הפחד ומה עוד צפוי.. החיים שלו הולכים להשתנות אמרתי בליבי ..
מנהל חדש שהתמנה לבוס החדש של ארנון (בממוצע כל 5 שנים הם מתחלפים סיפר) נקט בצעדי התייעלות להעלאת רווחיות החברה. צעדי ה"פיטורין" היו הצפויים ביותר. זו גם הדרך המהירה ביותר לצמצום הוצאות שנוקטים בה לעיתים קרובות מנהלים חדשים. הותיקים, נפלטים ובמקומם מגיע דור חדש זול יותר, מסתגל וממושמע יותר, כך סיפר.
לאחר שיחת האימון ארנון הבין שהוא צריך להגיע עם גישה חיובית לשיחת השימוע, שנערכה כמה ימים אח"כ. הוותק שלו 18 שנים הבין הוא הישג אישי, אך הוא לא מספיק כדי להישאר בתפקיד.
כאדם רציונאלי ששקל את כל האופציות הבין ארנון שהגיל לא משחק לטובתו. וגם בו האשמה,
הוא לא ממש שיתף פעולה עם החדש, הנהלים החדשים,
וכל השינויים שהתבקש לעשות היו זרים לו, עייפות החומר כך כינה את התנהגותו, ההערכה שאין אדם שמכיר ויודע את העבודה טוב ממנו  גרמה לו לביטחון המדומה. בשיחת האימון ארנון הבין את האמביוולנטיות שלו למקום העבודה.
הוא רוצה להישאר לעבוד בחברה, אך הודה שיש לו שחיקה בתפקיד. המונוטוניות, גרמה לו לדעיכה, הוא חש כבוי. המנהל החדש שהבחין וערך איתו 2 שיחות משוב שאריהם הוא לא שינה דבר וכך הגיע למצב שמוותרים על שרותיו. בשיחת השימוע הודה ארנון שלא היה מודע למצב, הוא נקט בגישה חיובית, הודיע שהוא מוכן כעת לשנות ולשתף פעולה,
הוא דיבר על הוותק וגם על היכולת והרצון לתרום לחברה מכישוריו, וביקש לעסוק בתפקיד אחר שכן הגיע לשחיקה בתפקידו האחרון אך רואה את עצמו כחלק מהחברה ועובד בה שנים רבות. הגישה החיובית, יחד עם האחריות שלקח על מעשיו, ולבסוף ההתנצלות וההבטחה לתרום ככל יכולתו בעתיד הרשימו ושכנעו את מעסיקיו שחיפשו ומצאו לו תפקיד אחר.

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×